Neznalosť zákona nikoho neospravedlňuje, ale ........

Autor: František Niemiecz | 14.3.2012 o 10:11 | (upravené 14.3.2012 o 10:47) Karma článku: 11,06 | Prečítané:  3348x

Na základe novely zákona č. 725/2004, podľa ktorého bude musieť byť každý moped, samozrejme tým aj Babetta či Korádo, evidovaný na ODI, musí mať pridelené EČV a na ráme vyrazené VIN číslo. Väčšina majiteľov mopedov považuje tento zákon za likvidačný pre už spomenuté mopedy. A prečo .......

 

Citujem: „ Novela zákona č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách stanovuje, že všetky vozidlá kategórie L, M, N, O, T, C, R, Ps a Ls (vrátane všetkých motocyklov, traktorov, pracovných strojov samohybných, pásových traktorov, snežných skútrov a pod.), ktoré neboli prihlásené do evidencie vozidiel (nemali evidenčné číslo) a mali vydané technické osvedčenie vozidla, musia byť do 31.12.2012 prihlásené do evidencie vozidiel, inak ich nie je možné prevádzkovať v cestnej premávke po 1. januári 2013 „

Zároveň majiteľom mopedov ukladá povinnosť!

Citujem: „ Ak jednotlivé vozidlo nebolo vybavené miestom na umiestnenie zadnej tabuľky s evidenčným číslom s požadovaným osvetlením, prevádzkovateľ vozidla je povinný splniť ustanovené technické požiadavky na umiestnenie zadnej tabuľky s evidenčným číslom a technické požiadavky na osvetlenie miesta zadnej tabuľky s evidenčným číslom, a to ešte pred vydaním rozhodnutia o vydaní osvedčenia o evidencii jednotlivému vozidlu „

Aké patálie a výdavky z tohto reštriktívneho zákona plynú pre majiteľov mopedov sa môžte dočítať v mojom článku : http://niemiecz.blog.sme.sk/c/273141/Prezije-Babetta-rok-2012.html

Nejde ani tak o znenie tohto zákona, ale o jeho výklad a povinnosť ktorú ukladá.

Nie som síce právnik ani sa nevyznám v tých kľučkách medzi paragrafmi, ale podľa môjho názoru zákon by mal byť aplikovaný tak, aby bol jasný a zrozumiteľný pre každého a svojím znením nevyvolával nejasnosti či spory.

Keďže som autorov a vyhlasovateľom petície na záchranu Babiett, tak to rozoberiem len o tomto mopede a kde je pes zakopaný......

Citujem z novely: „  a mali vydané technické osvedčenie vozidla „

Pre Babettu nikdy žiadne  technické osvedčenie vozidla nebolo vydané, Babetta si do dnešných dní vystačila len s malou knižočkou, preukazom o spôsobilosti v ktorej sa potvrdzuje spôsobilosť schválená ministerstvom vnútra SSR č.j. SD-3471/1982-1 z 13.9.1982.

Babetty sa prestáli vyrábať koncom r.1997 a keďže naše zákony do tohto roku nič podobné od výrobcov nepožadovali, tak žiadne technické osvedčenie pre Babettu ani nikdy vydané nebolo a ani nepodliehala pod evidenciu na DI.

Ako ďalší problém vidím v osvetlení EČV ......

Citujem: „technické požiadavky na osvetlenie miesta zadnej tabuľky s evidenčným číslom, a to ešte pred vydaním rozhodnutia o vydaní osvedčenia o evidencii jednotlivému vozidlu „

Babetta je vybavená 6 V elektrickou sústavou, ktorá je síce dosť slabá ale postačujúca. Pri typoch 210 až 225 koncové svetlo je síce vybavené dvoma objímkami na žiarovky, typy 208 a 207 ich nemajú, ale pridaním ďalšej žiarovky na osvetlenia pre EČV, by jednoducho túto záťaž nezvládlo.

V posledných rokoch síce do Babetty boli montované o niečo silnejšie zdroje, ale do tejto sústavy boli na viac pridané smerovky a bzučiak (takzvaná trúba) a iste nejeden majiteľ Babetty potvrdí, že to len ako tak zvláda. Ak použije bzučiak, prípadne smerovky, tak svietivosť klesne na minimum.

A preto som toho názoru, že neosvetlené EČV je žiadne EČV, nehovoriac o tom ako by bola s takto nedostatočne osvetleným vozidlom ohrozená jeho prevádzka za zníženej viditeľnosti na verejných komunikáciách.

Nechcem síce tvrdiť, že problém s osvetlením by nebol technicky riešiteľný, ale to by vyžadovalo prerobiť celú elektrickú a zapaľovaciu sústavu na 12 V zdroj, čo by zas už bol hrubý zásah do technickej konštrukcie vozidla a bez súhlasu výrobcu to nie je možné.

Ako som už vyššie spomenul, Babetty sa prestáli vyrábať koncom r. 1997, lebo závod v Kolárove po privatizácii skrachoval, takže dnes už žiadny výrobca neexistuje.

Tak sa pýtam len tak sám pre seba a možná troška aj tých ktorí schvaľovali túto novelu, kto potom povolí tento technický zásah do konštrukcie Babetty? Nikto, lebo ju už nemá kto.

V Českej republike pre nemožnosť riešiť osvetlenie bola pre všetky mopedy, samozrejme aj Babetty, udelená výnimka a žiadne EČV na nich nie je potrebné, tým pádom žiadna evidencia na DI.

A čo z toho vyplýva?

Zbohom Babetta, zbohom Babetta ktorá si šla od nás do sveta. Bola si vyvážaná do 80 štátov, preslávila si naše malé Slovensko po celom svete, ale všade okrem Slovenska budeš po cestách jazdiť naďalej, len v zemi tvojho zrodu ti to nezmyselnou a nedotiahnutou novelou zákona jednoducho neumožnia.

Poznámka autora:

V máji 2011 bola začatá celoslovenská petícia na záchranu mopedov: http://www.babetta.info/Peticia/ ktorá trvala do konca decembra 2011, za ten čas bolo nazbieraných  5248 podpisov. Nie je to síce až tak veľa, veď ich po našich cestách nebehá sotva pár tisíc, ale aj to svedčí o tom, že majitelia mopedov považujú vyššie spomenutú novelu len ako špekuláciu, ako tieto stroje vytlačiť z našich ciest. Aby sa pre lobistické skupiny, importérov a predajcov kde akých Čínskych šmejdov, uvoľnil biznis.

Petícia je komplet pripravená na odovzdanie, len sa čaká na stabilizáciu politickej situácie a zvolenie novej vlády a ministrov.

Naša Slovenská Babetta si takýto trpký koniec nezaslúži ........

Sorry za prípadne preklepi a štilizáciu

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Zrušenie amnestií podporila väčšina, Mečiara podržia Smer a SNS

Parlament schválil aj vládnu deklaráciu, ktorá amnestie odsudzuje.

KOMENTÁRE

Prečo politici kričia: Ste nepriateľ národa

Reuters, Guardian, Politico a Economist nechceli poškodiť Slovensko.

KOMENTÁRE

Lexu by azda dokázala dostať ultraprecízna formulácia

Deklarácia, čo navrhuje Fico, je výborná forma, ale zlý text.


Už ste čítali?